HMR 186, juli-augustus 2019

Artikelen

Van de hoofdhartredactie - Cultuur: de maatgevende conte...
Holland Management ReviewDoor: Ben Kuipers en Eric van der Wal op

‘Spanningen in een groep? Die voel en zie ik gewoon’
Holland Management ReviewDoor: Ben Kuipers, Eric van der Wal en Wilbert Geijtenbeek op
Toen ‘Nederland’ voor het eerst in decennia weer eens het Eurovisie Songfestival won, was ...

Cultuurverandering vraagt om een bredere kijk op ‘cultuu...
Holland Management ReviewDoor: Steven ten Have, Leonie Mutsaers, Cornell Vernooij en Wouter ten Have op
Een strategische aanpassing vraagt veelal ook om aanpassingen in de cultuur. Daarvoor moet...

Online adverteren en het brein van de consument: val nie...
Holland Management ReviewDoor: Roy de Jong en Wouter de Vries jr. op
Onze hersenen kunnen maar een beperkte hoeveelheid informatie verwerken. Veel filteren we ...

Wat westerse marketeers kunnen leren van China
Holland Management ReviewDoor: Kimberly Whitler op
Westerse marketeers dachten altijd dat de traditionele Westerse aanpak overal werkt. De ma...

Het roer moet om in werving en selectie
Holland Management ReviewDoor: Peter Cappelli op

Er is niet zoiets als ‘digitale transformatie’!
Holland Management ReviewDoor: Michiel Croon op
Digitalisering en transformatie worden te vaak in één adem genoemd. Een automatisering is ...

Maak continu verbeteren tot een goede gewoonte
Holland Management ReviewDoor: Joost Kerkhofs en Desirée van Dun op
Veel bedrijven lanceren enthousiast een Lean initiatief maar missen de benodigde lange ade...