• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly

Van de hoofd-hartredactie -- Veranderende tijden: van alle dag

« terug naar overzicht

Grote internationale organisatieadviesbureaus kopen nu posities in de reclamewereld. Zo hopen zij hun expertise in dataverwerking, analyse van big data en kunstmatige intelligentie (AI) nog beter te kunnen benutten. Ook de opkomst van AI zal grote gevolgen hebben voor de manier waarop organisaties en mensen werken. Deze thema's lopen als een rode draad door de bijdragen in deze editie van Holland Management Review - van Jansen (de 'tijdintelligente' organisatie), De Vries e.a. (technologische ontwikkelingen en hun consequenties voor marketing en reclame) en Davenport & Ronanki (soorten AI en de integratie ervan in de organisatie) tot Dorsman (leiding geven aan de versterking van het innovatievermogen in de organisatie), Chatterji & Toffel (over twitterende CEO's) tot Williams (wanneer gaan de ketenpartners in de zorg de belofte van technologie nu eindelijk eens waarmaken?). Bij veranderingsinitiatieven blijkt echter steeds opnieuw hoezeer het schort aan kennis over de mens. Daarom pleiten Ten Have e.a. voor de toepassing van meer inzichten uit de sociale psychologie in verandermanagement.

 

 

sluiten

Artikel kopen

Van de hoofd-hartredactie -- Veranderende tijden: van alle dag

E-mailadres


Betaalmethode

Annuleren

sluiten Inloggen

Ik heb nog geen account en wil me registreren

Wachtwoord vergeten



sluiten

Artikel kopen

E-mailadres


Betaalmethode

Annuleren

sluiten Registreren